Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pomáhat uprchlíkům?

V sobotu minulý týden jsem byl v kostele a dostalo se mi této odpovědi. Ano. K tomu ano nebyla jednoduchá cesta, prošel jsem si mnoha jinými alternativními odpověďmi, ale nakonec jsem rád a v duši se mi rozhostil mír. Ano, pomáhat

Jsem křesťan. A křesťanství, to není zakotvení v tradici, to je živá víra,  která reaguje na všechno, co přináší život. Jak je psáno: „ Hle já stále tvořím a je to nové.“  Ne křesťanství neznamená bránit minulost, křesťanství znamená reagovat na současnost a usilovat o budoucnost. Křesťanství znamená následovat Krista a poslouchat jeho přikázání.  A jedno z těch přikázání zní: „Kdo má nouzi. Od toho se neodvracej“ Celý nový zákon je založen na soucitu s bližním na snaze pomáhat potřebným, a to až k destrukci sebe sama. Je opět psáno: „Ještě jsi nevzdoroval až do krve.“ Ano, Bůh po nás nechce, abychom bránili dosažené civilizační vymoženosti, Bůh po nás dokonce chce, abychom obětovali svůj život – „kdo miluje svůj život, ztratí ho, kdo obětuje svůj život pro mě, nalezne jej“ . V jiné části Bible nalezneme zcela jednoznačné – „Amen, pravím vám, co jste neudělali pro jednoho z těchto nejmenších, ani mě jste neudělali.“ Bůh nám nejen přikazuje pomáhat, ale zakazuje nepomáhat. To je být křesťanem, nejenom vyznavačem křesťanských hodnot.

Ano, vím. Hrozí nám rozpad civilizace, možná i války, násilná smrt naše i našich dětí. Ale přes to já jako křesťan musím poslechnout Boží výzvu. A přijmout všechna daná rizika. Tak jako ježíš obětoval svůj život, tak nám byl dán příklad následování . I mě mrzí možné ztráty historických a uměleckých děl, i mě vadí ohrožení našich civilizačních vymožeností, i já mám strach o své i cizí děti, ale nic „ani hloubka, ani výška, ani blízkost, ani dálka nemůže nás odloučit od toho, kterého jsme si zamilovali“, tedy od Boha jeho přikázání. Nikdy dříve nebyly jeho příkázání tak čitelné a nezpochybnitelné. Pomoci bližnímu. Kde jsou tedy dnes ti Semínové, Jochové, Jandourci a Dukové, ať vylezou „katolické buzny“ a všichni ti co měli odvahu ve jménu pravdy udržovat nebo bourat staré metanarace, ať tedy v sobě dokáží nalézt křesťanské jádro, které není ničím, než láskou k bližnímu. I kdyby celý okolní svět hlučel, a vyhrožoval, pro nás stále platí Boží zaslíbení.

To je řeč ďábla – Braňte se. Nenechte si ukrást svou civilizaci, braňte život svůj a svých dětí. Braňte křesťanství kulometnou palbou do zoufalých a chudých lidí, ve jménu křesťanství opusťte vše křesťanské, máte právo se bránit. Nepřijímejte uprchlíky a zatvrďte svá srdce. To není útok na všechny, ty už ďábel stejně má,   to je poslední útok na křesťany, snaha i z těch málo procent dostat svůj podíl.

Ano, nezemřu rád, nerad vydám své děti pohaně, ale mám li následovat  Krista tak, jak se ode mě jako od křesťana očekává.

Autor: Tomáš Lajkep | úterý 23.6.2015 9:16 | karma článku: 13,28 | přečteno: 1098x
  • Další články autora

Tomáš Lajkep

Do EU bych šel i s nepoctivcem, do Ruska ani s poctivcem.

Je mi jasné, že za tohle mnoho pochvaly nezískám. Ale co, o to mi nejde a já na to nestůňu. Ale je to nyní pro mě tak, že nezáleží moc na tom s kým, ale na tom kam.

9.4.2018 v 11:31 | Karma: 16,88 | Přečteno: 356x | Diskuse| Hyde park

Tomáš Lajkep

Utřel ho

Kdysi jsem četl od Šukšina jednu povídku ze sbírky povídek Směšné lásky. Bylo to o tom, že na vesnici přijel jeden akademik, a že v rámci dikuse s ním tam byl také jeden človíček, který

25.1.2018 v 11:05 | Karma: 16,20 | Přečteno: 600x | Diskuse| Hyde park

Tomáš Lajkep

Porušení lékařského tajemství

K diskusi ohledně lékařského tajeství a jeho porušení, lze uvést následující: lékařské tajemství má své důvody, ne že je to někde napsáno

11.11.2017 v 14:14 | Karma: 10,97 | Přečteno: 786x | Diskuse| Hyde park

Tomáš Lajkep

Zeman zhnovu kandiduje

Vážení čtenáři, dovolte mi abych se Vám předstatvil. V devadesátých letech a později jsem učil lékařskou etiku a byl jem pimářem dětské psyhiatrické nemocnice. Jsem lékař a dělal jsem nějakou dobu i gerentopsychitii a běžnou

6.11.2017 v 13:56 | Karma: 18,61 | Přečteno: 544x | Diskuse| Hyde park

Tomáš Lajkep

ANO a vláda

Já si myslím, že kdo vyhraje volby, má nový problém. Lidem se řekne, že s tím nejdu a s tím ano, ale po volbách už je to třeba zase jinak. Náhle se objevují další

27.10.2017 v 15:03 | Karma: 10,01 | Přečteno: 334x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 257
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1121x
Lékař, filosof

Seznam rubrik