Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozum, víra, migranti.

Na téma migrantů jsem napsal nějaký ten článek. Bylo mi vyčítáno, že má psaní jsou příliš emotivní a že Křesťanství, se vyznačuje zejména zdravým rozumem, kterého je v mých příspěvcích pomálu. Na to bych chtěl říct: Nemyslím si to

Zejména bych chtěl říci, že jsem křesťan. Od toho bodu si myslím, že by křesťané měli dospět stejnou logickou cestou ke stejnému názoru,  tedy pokud jdou cestou rozumu.

Od  jak živa  jsem se učil, že křesťan je ten, který následuje Krista. Říkali to v kostele, napsal o tom Tomáš Kempenský celou knihu, je to v katechismu a myslím, že to je podstatou křesťanství. Je to i v Novém zákoně  - „vezmi svůj kříž a následuj mě..“ Ono tvrdit opak by bylo asi nějak moc divné, a myslím, že Kristus právě pro to přišel na svět, aby lidstvo spasil a dal nám příklad k následování. Myslím, že na tom se shodneme úplně a bez vyjímky se všemi křesťany, i s těmi nejhašteřivějšími.

V Bibli je o tom hodně psáno, například: „Příklad zajisté dal jsem vám…“ Nebo „kdo miluje otce svého, nebo svou matku více než mě, není mě hoden“ ,  „buďte svatí, jako já jsem svatý“  apod.

Druhá část této úvahy je těžší. Ale jestliže nám dal Kristus příkaz, abychom jej následovali, je asi také logické, abychom věděli v čem a jak. Bylo by dost divné,  kdyby nám řekl: “Následujte mě.“ A zároveň neřekl, nebo nedal příklad, jak to máme dělat a co se od nás čeká.

Nikde není napsáno,  něco jako: „braňte svou civilizaci“ ale je opakovaně řečeno – „pomáhejte!“ Pokud se tedy dostaneme před Boží soud, nebudeme zřejmě tázáni, jak dobře jsme bránili, ale komu jsme pomohli.

Může v nás být strach – ten není ve většině příkladů dobrý rádce v orientaci, co máme dělat. Ze strachu často opomíjíme to, co dělat máme a děláme to, co dělat nemáme. Každý cítí, že strach nemůže být absolutní omluvou – ano, umenšuje náš hřích, ale neomlouvá jej.

Mnozí tvrdí, že křesťan má povinnost nepřibírat nebezpečné uprchlíky. Nu dejme tomu. Ale kdo je nebezpečný uprchlík? Jak to zjistit? Valí se sem masa uprchlíků a rozlišovat je – to je těžká věc. Když je nedokážeme odlišit, co pak platí – všechny přijmout, nebo všechny odmítnout?

Další hraběcí radou je řešit uprchlictví v místech jeho příčin. Prý utíkají elity. Jak tohle zajistit? To Libie a Islámský stát nám dovolí stavět uprchlické tábory? A tam se bude dobře žít, od tud se utíkat nebude? Když někde vzplane totalitářské násilí, no to se asi těžko můžeme divit, že ti chytřejší první vezmou nohy na ramena. To se mělo Židům ve druhé světové válce taky asi mělo říct, že si mají radši ve své zemi (Německu, Česku, Maďarsku atd.,)udělat pořádek a demokratickými prostředky se zbavit koncentráků?

Mě opravdu není jasné, jak se mohou teď křesťané odmítavě stavět k migrantům. Vždyť jim stačí, jen představit si, jak by se Ježíš zachoval v dané situaci. Všichni mají povinnost Krista následovat.

Autor: Tomáš Lajkep | úterý 6.10.2015 12:57 | karma článku: 13,87 | přečteno: 1108x
  • Další články autora

Tomáš Lajkep

Do EU bych šel i s nepoctivcem, do Ruska ani s poctivcem.

Je mi jasné, že za tohle mnoho pochvaly nezískám. Ale co, o to mi nejde a já na to nestůňu. Ale je to nyní pro mě tak, že nezáleží moc na tom s kým, ale na tom kam.

9.4.2018 v 11:31 | Karma: 16,88 | Přečteno: 356x | Diskuse| Hyde park

Tomáš Lajkep

Utřel ho

Kdysi jsem četl od Šukšina jednu povídku ze sbírky povídek Směšné lásky. Bylo to o tom, že na vesnici přijel jeden akademik, a že v rámci dikuse s ním tam byl také jeden človíček, který

25.1.2018 v 11:05 | Karma: 16,20 | Přečteno: 600x | Diskuse| Hyde park

Tomáš Lajkep

Porušení lékařského tajemství

K diskusi ohledně lékařského tajeství a jeho porušení, lze uvést následující: lékařské tajemství má své důvody, ne že je to někde napsáno

11.11.2017 v 14:14 | Karma: 10,97 | Přečteno: 786x | Diskuse| Hyde park

Tomáš Lajkep

Zeman zhnovu kandiduje

Vážení čtenáři, dovolte mi abych se Vám předstatvil. V devadesátých letech a později jsem učil lékařskou etiku a byl jem pimářem dětské psyhiatrické nemocnice. Jsem lékař a dělal jsem nějakou dobu i gerentopsychitii a běžnou

6.11.2017 v 13:56 | Karma: 18,61 | Přečteno: 544x | Diskuse| Hyde park

Tomáš Lajkep

ANO a vláda

Já si myslím, že kdo vyhraje volby, má nový problém. Lidem se řekne, že s tím nejdu a s tím ano, ale po volbách už je to třeba zase jinak. Náhle se objevují další

27.10.2017 v 15:03 | Karma: 10,01 | Přečteno: 334x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Křičte a chovejte se jako racek. Chlapec vyhrál soutěž v imitaci vřískotu mořských ptáků

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 257
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1121x
Lékař, filosof

Seznam rubrik